اگرچه بازاریابی پیامکی میتواند پنل پیامک بسیار موثر باشد، اما برای هر پنل اس ام اس کسبوکاری مناسب نیست. به گفته بن یهودا، اگر پنل پیامک این پنل اس ام اس شیوه برای محصول یا خدمت شما مناسب پنل اس ام اس نباشد یا روش مناسبی برای ارتباط با مخاطبان خود نداشته پنل پیامک باشید، نباید از این شیوهی بازاریابی پنل اس ام اس استفاده کنید. برندهایی که از این روش استفاده میکنند باید خیلی پنل پیامک مراقب باشند که مرز میان «مفید و مرتبط بودن» و «ناخوانده و اسپم بودنِ» پیامها را حفظ کنند. نظرسنجی شرکت هیپ کریکت نشان پنل اس ام اس داد که ۵۲ درصد از مشتریان احساس میکنند که پیامکهای تبلیغاتیای که پنل پیامک دریافت پنل پیامک میکنند، پنل اس ام اس خارج از دستهی مدنظرشان است، بنابراین وقتی به اینجا برسید، افراد پیامهای شما پنل پیامک را غیرفعال میکنند. در اینجا ما استراتژیهای موفقیت در بازاریابی پیامکی را بدون ایجاد مزاحمت برای پنل اس ام اس مشتریانتان بیان میکنیم.